geo day today

5 augustus 2011 - Bergen, Noorwegen

cachers en cacheressen,

Vandaag dus geo day, de serie SOLBAKKEFJELLET RUNDT, en natuurlijk worden hiervoor "het rode gevaar" en de "BBB" ingeschakeld. Via Noorse collegacachers (Gadgetcats) hadden we dus begrepen dat het eigenlijk op de fiets zou moeten worden afgelegd.

Wij dus op tijd uit de bunker en middels de PBH richting Bergen "and below". Noren houden zich aan de snelheid, maar zijn daarentegen geen "heer in het verkeer". Het land ligt te pas en te onpas bezaaid met rotondes en de tunnels zijn wel heel erg mooi en sommige ook lang. Jules ( en ook Honey dus) als jullie inderdaad die trektocht met de caravan door Noorwegen nog willen doen, plan je route erg goed. Het is hier nu niet bepaald ontspannen rijden vinden wij....

Maar goed, ter plaatse bij cache 1 aangekomen, was het weer heel aardig. Alleen het vinden van een parkeerplaats was ietwat moeilijker. Maar een Punto laat zich niet uit het veld slaan wat dat betreft, bovendien heeft de PBH een europees geldende speciale vergunning op velerlei gebied. Daarna onze stalen rossen beklommen en op weg.

En dan krijg je wel een indruk van het overweldigend karakter van het landschap: bossen, bergen, meren,rotsen, beken....het is er allemaal. Persoonlijk vinden wij overigens Denemarken mooier, groener, vriendelijker qua uitstraling. Maar eerlijk is eerlijk: Noorwegen mag er zeker zijn.

Zo hebben wij vandaag dus de hele route afgelegd op de fiets; heuvel op, heuvel af en weer....precies: op weg naar de top. De diverse foto's zullen jullie een goede indruk geven.

O ja, we hebben dus vandaag voor het eerst regen gehad hier, en niet zo'n beetje ook. Nu is het nog steeds zo dat slecht weer niet bestaat, maar slechte regenkleding wel.

Na de gehele tocht zijn we weer naar ons huisje gegaan (foto's volgen binnenkort) de pastapan werd opgezet, de douche werd geactiveerd en dan wordt er gecomputerd.

Nou, allemaal verder weer een prettige dag toegewenst en tot de volgende keer.

toedeledokie,

de Ketsers, eeeeuh sorry cachers.

1. Jac:
    5 augustus 2011
    ziet er cool uit Hilmelien!!!...wat een bergen...
    zo te zien genieten jullie echt van Noorwegen
    groetjes uit een zonnig Oosterhout
  2. Jules:
    6 augustus 2011
    Beste L I E D E N !! Fijn dat jullie aan ons denken en raad willen geven betreffende het rijden met caravaan door Noorwegen.De wegen zijn smal en rustig . Leuk te lezen dat het jullie goed gaat !!
    G E N I E T en veel P L E Z I E R . Gr. Jules
  3. Jos:
    8 augustus 2011
    Hilmelien je doet het goed, Alex daar valt niets over te zeggen, die zien we alleen maar slapen op de foto's. Beetje regen ach valt wel mee toch? Hier in Duitsland is het wat dat betreft een stuk "beter". Doe het rustig aan en nog veel plezier. BTW de e-mail krijg ik niet als er een nieuwe blog is geplaatst, dus ik loop wat achter met de reacties.