even wat meer info

25 juli 2011 - Oosterhout, Nederland

Voor ons is het een hele tocht, waarmee we vorig jaar als begonnen zijn v.w.b. de voorbereidingen. Dat huismus Alex zomaar meer dan 4 dagen van huis af gaat  ;-)……..

Visspullen, informatie, routes voor het geocachen, contacten leggen in Noorwegen inzake “het doosjes zoeken”; het heeft al met al nogal wat tijd in beslag genomen.

Jullie begrijpen dat de PBH (= onze auto) tot de nok toe wordt volgeladen en dat het laadvermogen net niet overschreden zal worden.

De bedoeling is dat wij “geo-cachend”  richting Noorwegen gaan, waarbij we bewust hebben gekozen om de afstand over de wat meer landelijke weggetjes af te leggen. Via Noord Duitsland en Denemarken gaan we in een viertal dagen richting de boot die ons naar Noorwegen zal brengen, voor een vaartocht van zo’n 19 uur. O ja, Noorwegen was dus dat land dat onlangs nogal op het nieuws was en waar voorheen nooit iets gebeurde…..

Een groot gedeelte van onze reis valt ook te volgen op de site van het geocachen (www.geocaching.com; ga naar PLAY; ga naar HIDE & SEEK A CACHE; ga naar FOUND BY USER; vul daar PUNTJES in en klik op GO). En dan klik je op de cachenaam en kun je ons logje lezen. Daarnaast valt er in geval van uitzonderlijke vangsten ook wel wat te halen van de site van CORDES TRAVEL, maar dan moet het vissen wel heel erg ruig gaan.

We zullen proberen om ook wat foto’s toe te voegen, om alles wat inzichtelijker te maken. Voor sommige van onze maten is het kijken naar plaatjes altijd nog beduidend gemakkelijker dan het lezen van een tekst (neeneen ik noem geen namen Henk, Ben,Carlo, Kees, Jos, Jannen en Wim  J)

Even voor de volledigheid: we vertrekken op 29 juli 2011 en we denken rond 18 augustus terug te zijn. De diverse alarmdiensten, wegbeheerders en geestelijk begeleiders zijn reeds gewaarschuwd , zowel in Nederland, Duitsland, Denemarken en Noorwegen en speciaal voor “joep the sailor”:  de vrij toegankelijke vaarwegen worden gewaarborgd door de gezamenlijke marines. J

Mochten jullie zelf ook op vakantie zijn momenteel of binnenkort vertrekken: wij wensen jullie hetzelfde toe als jullie ons toewensen.

Voor de thuisblijvers: blijven ademhalen, dan houd je het langer vol…

1. Jacqueline:
    25 juli 2011
    Leuk, dit verhaal. Ik hoop, dat er nog vele volgen. Dan kan ik ook van jullie reis meegenieten.
    Goede reis en veel cache- en visplezier.
  2. Wanda:
    25 juli 2011
    Natuurlijk gaan we jullie volgen en zijn we benieuwd wat jullie allemaal meemaken.
    Wat het cachen betreft kunnen we ons wel een voorstelling maken en wat betreft het vissen zijn we benieuwd hoe groot ze zijn (de vissen)
    Heel veel plezier en we zien jullie waarschijnlijk bij de erwtensoep.
  3. Ans:
    Heel veel plezier.
    Ik wacht met spanning op jullie verhalen.
  4. Jos:
    25 juli 2011
    Nu ik de caches voor jullie gevonden heb op jullie GPS-en zal het niet meer stuk gaan.
    Maar voor dat jullie vetrekken met de overvol beladen PBH kom ik nog een bakkie koffie drinken en misschien is de vriezer dan nog niet helemaal leeg en ligt er ergens in de hoek nog een stukje chocoladeijs.
  5. HENK/INEKE:
    25 juli 2011
    Hallo, hallo, hallo hier een berichtje uit het Noorden des lands. Hallo, hallo, hallo is daar iemand.......
    Ja hoor daar is contact aan de hemel. Dus eindelijk is daar dan de vakantie naar Noorwegen. De PBH gevuld tot de nok en gaan met die banaan.
    Heel veel plezier en geniet van alles, we houden jullie in de gaten middels deze site. Leuk idee!!!
    Prettige vakantie en wellicht in september zien we elkaar in Brouwershaven??? We are watching you.
  6. Jac:
    25 juli 2011
    hey Hilmelien...hou je Lex een beetje in het gareel?
    en we willen foto's als bewijs...zowel van de gevangen vissen (Alex) als van alle caches (Hilmelien).....geniet van jullie reis en we blijven jullie volgen....
    heeeeeel veeeeel plezier!
  7. wendy:
    25 juli 2011
    Leuk dat ik jullie weer met iets aangestoken heb ;-)
    Wij wensen jullie heel veel plezier in Noorwegen. Kom veilig weer terug. En voor jou, Alex, een behouden vaart met al je vistripjes. Graag veel vangen want ik kom graag een keer proeven als jullie terug zijn.
  8. Raffie:
    26 juli 2011
    Hallo Hilmelien en Alex,

Wij hopen dat jullie reis die jullie via ons geboekt hebben prima zal verlopen, wij wensen jullie heel veel plezier in dit mooie land, maar pas op voor het Noorwegen-virus het is besmettelijk ! De kans is erg groot dat jullie verliefd worden op dit mooie land ... heel veel plezier en mocht er iets zijn, kunnen jullie ons 24/7 bereiken.

groetjes Raffie en Linda Cordes
  9. Maja de Bij:
    26 juli 2011
    Hey Puntjes,

Eindelijk is het bijna zover...het aftellen is al (lang) begonnen voor jullie Noormannenreis. Wauw, jullie hartewens gaat in vervulling!

Mochten jullie al je spullen niet kwijt kunnen de de Puntmobiel; we hebben eventueel een aanhanger of een 1,5 paardstrailer nog in de verhuur, haha.

We wensen jullie een hele mooie vakantie met veel Cache- en visvangst en kom weer veilig thuis!

Groetjes,

Gert & Marja
  10. Tjong:
    27 juli 2011
    Hilmelex en en Alien!
    Hoewel Oostenrijk voor jullie nog een beetje te hoog gegrepen is, valt ons een diep respect voor jullie vakkundigheid op de digitale snelweg teneinde ons mee te laten genieten van de Duits, Deens, Noorse escapades ten deel. Temeer daar een dergelijke wereldreis door het Germaanse land enige naam mag hebben...met zo'n PBH! Wij zien de foto's van de forrelen, te vangen met de zelfgemaakte BLINKERTJES, die wij de vlgd. gelegenheid op het goeie servies mogen aantreffen graag tegemoet. Het mogen ook Noorse garnaaltjes zijn, die overigens vanzelfsprekend met jullie GPS-equipment op de mm nauwkeurig te tracen zijn. Wij hebben er een GOED GEVOEL over! Anyway, een hele fijne vakantie gewenst met veul caches en veul fisk. Geniet ervan samen!!!