ze ligt nog lekker te slapen....

19 augustus 2011 - Oosterhout, Nederland

Hooggeeerd publiek (sorry, zonder trema),

In haar eigen bedje. We zijn gisterenochtend om 0900 vanuit Hirthals-Denemarken vertrokken en 's avonds om 0845 reden we onze straat in. Jaja, wij Puntos houden van strakke planningen. Daarna ff rap de auto "leeggerausd" en toen nog maar even een "bakske bij sjakske" gedaan.

Maar laten we bij het begin beginnen, zoals dat heet....

Eergisterenochtend hebben we dus de vriezer in Kvalheim leeggeladen, het russische opaatje nog blijgemaakt en zijn we richting ferry gereden. Dit alles natuurlijk volgens het principe "liever 4  uur te vroeg, dan 5 minuten te laat". Hilmelien heeft in Bergen nog een cache gevonden en na het bekende  wachten zijn we onder een stralende zon vertrokken met de MS Bergensfjord.

De diverse foto's zullen jullie hiervan voldoende informeren; echter vermeld dient te worden dat die rare Noren ons wel erg graag zagen vertrekken. We kregen namelijk een "U boot" mee als escorte, zodat ze er zeker van waren dat we het land uit waren. "Jaja" zullen jullie wel denken, "de rare Solex met zijn praatjes".....nou, ook hiervan zijn foto's.

Aan boord hebben we natuurlijk weer heerlijk gegeten, al smaken verse krabbenpoten toch veeeeeeel lekkerderder dan diepvriesexemplaren. Die avond werd er nog bijgeladen in Stavanger, dit was ook heel leuk om te zien. Op de heenreis was dit dus in de nacht gebeurd en dan liggen echte punters te slapen.

Die avond hebben we op zee nog genoten van een hele mooie zonsondergang, nadat we de hele middag stralend hebben genoten van stralen weer. Gezien onze ervaringen, kunnen we niet anders dan concluderen dat het fabeltjes zijn dat het in Noorwegen ( en met name Bergen) altijd regent. Het zal wel een manier van die Noren zijn om touristen weg te houden uit hun land.

Na een heerlijke nachtrust, zijn we dus in de ochtend aangekomen in Denemarken en daar zijn we gaan rijden om 0900 uur. Er is een wijs devies vanuit VVN: "2 uur rijden, een kwartier rust", maar daar maken de Puntjes van: "2 uur rijden en dan een cache". Op die manier hebben we in 12 uur ( inclusief pauzes) de reis afgelegd en onderweg hebben we bij Ede nog even heel hard gegild, maar Wim en Wanda waren niet thuis.....

Bij de grens van Nederland, zijn we natuurlijk ff langs de grote gele M gereden en daarna begon het dus te regenen. En bij thuiskomst werden we begroet door het harmonieuze geschreeuw van onze gevederde vrienden.

Verder verwijzen we dus naar de foto's....

goede morgen,

lexo

1. Wanda:
    19 augustus 2011
    Hallo hilmelien en Alex,

Welkom thuis, wat gaat de tijd snel.
    We hebben wel sirenes gehoord het was net of de hele brandweer kazerne plus de buitendorpen er op uit trok maar dat zijn jullie geweest die langs reden.
    De latte macchiato en de rest staat altijd klaar en dat andere bruine vocht ook dus je had een tussenstop kunnen maken.
    We zijn benieuwd naar de spannende (vis)verhalen.

groetjes
    Wim en Wanda
  2. Jos:
    19 augustus 2011
    Jammer hè het zit er op. Maar genoten hebben jullie wel en dat is toch het belangrijkste. Ik denk dat Alex z'n visstekje wel gevonden heeft en dat Hilmelien op haar manier tot haar trekken is gekomen, ik weet niet hoeveel "doosjes vinden" (zo noemt Janna het cachen) gedaan heeft, maar het zullen er genoeg zijn geweest. Binnenkort kom ik/wij wel op de koffie om nog wat nader van de reisverhalen te horen.
    Nou morgen weer een drukke dag op de kermis voor Alex en Hilmelien zal de boel wel moeten wassen enz.. dus die is ook lekker bezig.
    We spreken.