hier is tie weer

30 juli 2011 - Nortorf, Duitsland

kanjerts en kanjerinnen,

ondanks verontrustende berichten van het kippenfront thuis, laten we ons niet gek maken en hebben we des heren wegen in noord duitsland vandaag onveilig gemaakt. De voorgaande berichten kregen we overigens van iemand die het gepresteerd heeft om zijn kanarievogel te laten overlijden door het niet te voeren of drinken te geven (vergeten.....), ik kan goed begrijpen dat onze kippen na 1 dag dan al minder leggen. Ook dieren hebben (net als Maura) liefde, eten en drinken nodig Jac!!!. Na een stevig ontbijt deze ochtend in ons hotel, hebben we onze eerste cache gelogd (zoals een punt betaamd) bij een kerk.

Daarna hebben we een leuke route over landelijke weggetjes volbracht, waarbij het ons opviel dat zowat alle huizen hier zijn voorzien van zonnepanelen. Tevens hebben wij 2 personen van het thuisfront waar we de hele dag aan werden herinnerd. De ene is een koeienboer; want koeien hebben ze in noord duitsland meer dan genoeg; sterker nog: op de stallen hangen met regelmaat posters van deze lieflijke dieren.(HOI JAN K) Als goede tweede werden we de hele dag herinnerd aan de enige betrouwbare mannelijke inwoner van Dongen. Het lijkt wel of heel Duitsland er vandaag met de camper op uit trok; hierdoor moesten we direct denken aan onze Ben (a.k.a. Bennimal/Benzilla). Het komt echt wel zover hoor bennieboy dat jij ook "ne mobile home" hebt....

Verder hebben we bij de Elbe zo'n 2 uur moeten wachten wegens "stau", de rivierponten konden het aanbod niet aan. Ook dat hebben we overleefd. En na een leuk vaartochtje kwamen we al cachend weer aan bij ons volgende hotel.

Hilmelien probeert nu uit te vinden hoe ze warm water uit de douche kan krijgen en zo direct ga ik weer een half kalf verorberen.

Ga vooral verder met normaal doen, dat moet ik van Hilmelien ook,

hastalapasta,

solex, duplex en triplex

1. Jac:
    30 juli 2011
    Niks verontrustend aan de kippen, het gaat al beter, vandaag 4 eieren da's goed en Alexis, zo noem ik die ene kip, die heel serviel op haar hurken zit als ik in de tuin aan kom lopen . Zij heeft waarschijnlijk vandaag het 4de ei gelegd. De toekanparkieten krijsen dat het een lieve lust is als ik binnenkom, alles is dus gezond en tierig. Graag zou ik een foto toevoegen van een hurkende Alexis, maar krijg dat op dit blog niet voor elkaar.jullie foto's zijn duidelijk, maar ik mis wel enige spanning en aktie,als dat er niet is moet je wel iets bedenken om dat er in te brengen. Verder een geweldige vakante toegewenst van de familie hooijmaaijers.