@#$%^&*

13 augustus 2011 - Bergen, Noorwegen

Dierbaren,

Bovenstaande is in "stripverhaaltaal"  wat Alex zei toen......de haring bovensprong, die werd van beneden af bejaagd door iets sinisters. het gebeurde allemaal in de oppervlakte, het water kolkte, Alex pakte rap zijn AFTMA 10 (er zat reeds een streamer aan). In 3 keer werd de volle lengte lijn uitgegooid en toen.....toen.....zat het hoofd van Hilmelien in de weg. Gelukkig was het een barbless hook. De teleurstelling was torenhoog en mijlenbreed.  We zijn toen ook maar op huis aan gevaren.

Gelukkig hadden we van te voren al wat lom en gul gevangen. Ook de nodige makrelen hadden de bovenkant van hun habitat al aanschouwd. Dus we waren niet voor niets weggeweest. Maar wat daar voor onheil heeft gejaagd.......ggrrrmmbbbbllll. Carlo, dit had je moeten zien, het water kookte over een oppervlakte van 20 m2. Er sprong vanalles, dikke kolken.........waaaaaaaahhhhh. Ik zal er nog wel van dromen.

Bij aankomst de vissen gefileerd en aldaar geconstateerd dat er een oude noorse baas krabben aan het koken was. We hebben een ontbijtkoek geruild en het smaakte heel goed, de krab dan.

In het lijf zat de "crab butter", schijnbaar vol proteine en omegazuren. Hilmelien vond het naar leverpastei smaken, ikkezelluf vond het smerig. Het witte vlees in de poten was echter heerlijk, mjammiemjammiemjammie. Iris, dit vind jij ook lekker, lijkt op garnalenvlees! Maar dan hele grote!

Verder gaan we vandaag relaxen en morgen gaan we denk ik nog een keer naar Bergen. Geo day.

houdoe

een brabander in  Norge.