bergen revisited....

14 augustus 2011 - Bergen, Noorwegen

dag lieve kijkbuis kiddoos,

Vandaag zijn de Puntjes dus weer bijtijds richting Bergen gegaan, er lagen nog wat caches onberoerd en we hadden een gedeelte van de oude stad Bergen nog niet gezien. E.e.a. dachten we allemaal af te kunnen handelen door het lopen van een multi die ons langs alle touristische trekpleisters van Bergen zou brengen. De route voerde langs een soort "hypertouristisch" open luchtmuseum ( bryggen) langs oude opgravingen,een kasteel, het station,een afgebrand ziekenhuis (van vroeger dan), oude scholen ruineresten, vismarkt, kerken, parken (en die hebben ze wel mooie hoor) naar uiteindelijk de cache. Mocht het je interesseren, zie GC2tz04.

Samen met een Duits team met onze neus lopen zoeken maar na telefonisch contact e.e.a. toch gevonden. Zoals gezegd........we stonden er nog geen meter vandaan. Onderweg nog wat oppikkers meegenomen en zodoende ongeveer 10 kilometer over heuvelachtig terrein gekuierd. Ja, dat zijn kuitenbijtertjes, dat is wat anders dan door de Biesbosch struinen.

Op een terras nog wat gezeten, alwaar een hele goede straatmuzikant een voorstelling gaf. Lekkere vissoep gegeten en daarna weer richting Kvalheim. En weer was het vandaag droog, we hebben weer in ons t- shirtje gelopen....Tjongepjonge, het zit ons wel mee. Bij terugkomst in ons tijdelijke nest in Kvalheim, begon het te regenen. Heheheheh.....

Morgen weten we nog niet zeker wat we gaan doen, eerst maar eens uitslapen denk....tot een uur of 07.00. Niet langer op je bed, want dan "bende deurgelegen" (aldus mijn schoonvader).

Bijgaand nog wat foto's voor jullie, zodat er iets voor de ogen kan worden gehaald.

hasta la vista,

de puntgave puntos.

1. Jac:
    15 augustus 2011
    ik heb alle indrukken van Bergen bekeken, en volgens mij hebben jullie een hartstikke leuke vakantie, en een drukke. Wordt er de laatste week nog gevist, en wat is eigenlijk de grootste vis(buiten die ene die je door Hilmelien gemist hebt)? Op het thuisfront gaat alles prima, vandaag de krijsparkieten verschoond, en weer 4 eieren geraaptHeb ze nog wel opgebonden. Die 10 voor Jan liggen klaar, hoeveel moeten jullie er hebben om weer aan te sterken van de terugreis? De tomatenplanten hebben de geest gegeven, ze zijn omgewaaid bij een stormwindje, en het is niets meer geworden.Groetjes Jac