bijna was het zover....

1 september 2012 - Bergen, Noorwegen

......de puntjes waren gestrand.

deze ochtend dus vertrokken om te gaan vissen (voor de fun, want de vrieskisten zijn al vol) en na 8 km varen stopt er de buitenboordmotor toch mee. dat is voor de tweede keer deze week. enneuh het water is hier ff wat anders als de biesbosch (waar onze solex de weg kent als geen ander).

dus na diverse malen een "no go" bij het starten het anker maar eens uitgegooid, anders waren we misschien wel in groenland geeindigd.....dat zou dan worden omgedoopt naar "puntenland" (een soort van utopia in dat geval, ken uw klassiekers)

een sms naar raffie (iets klopt er niet met ons telefoontje in noorwegen) en eerlijk is eerlijk.....er was rap hulp ter plaatse. gelukkig weten wij iets af van coordinaten en de mensen hier ook. En dus wist men ons te vinden. Tante Lien had haar overall al volledig dichtgeritst en zat klaar om overboord te springen. Iris zou haar wel komen redden, die kan goed zwemmen.

Al met al weer een eneverende dag, war wij dus op sleeptouw terug werden genomen. Wel via de touristische route, dus mooie vergezichten en dat soort zaken. We hadden intussen al wel al wat gulletjes binnenboord, dus die zijn al weer aan het logeren in de vriezer. En zoals reeds eerder vermeld, onze box is vol, vissen dus nu slechts voor de fun. Morgen eerst maar eens uitslapen denk, om alle spanningen te verwerken.

Doeitjes, en bezie de diverse foto's,

solex

1. Bitte ein Bit:
    1 september 2012
    Niet veel geluk met de boot deze keer. Maar zo te zien was het wel leuk om eens mee te maken.
  2. Yvonne:
    1 september 2012
    Weer mooie verhalen . Hmm lekker hoor die krab . Vrieskisten bijna vol . Is het dan weer snel om richting holland te gaan. hii
  3. Servé:
    2 september 2012
    Wat een spannend verhaal!
  4. Iris:
    5 september 2012
    het klopt ik kan heeeeeeeeel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! goed zwemmen. maar ik kan hilmelien nog niet redden.