DELAYED......

5 september 2012 - Bergen, Noorwegen

.....wordt aangegeven door de fjordline voor onze afvaart.

zompige zeematrozen,

Gisteren was het hier dus nogal stormachtig en derhalve vertrekt onze ferry de later. Gelukkig vertrekt hij nog wel vanuit Bergen, zodat we niet met auto naar Stavanger hoeven te rijden.

Volgens de laatste gegevens vertrekt die overmaatse roeiboot nu rond 1600 uur, we zullen zien. Waar is de tijd gebleven dat ijzeren mannen, de houten boten bemanden en niet bang waren voor een briesje? Die kerels stonden bij windkracht 8 nog  in hun t shirt en korte broek, met blote handen het anker te lichten....Nee, dat waren nog eens tijden!

De gehele situatie in ogenschouw genomen, zal het er op neer komen dat we hier later vertrekken en misschien in Duitsland nog overnachten. We zullen zien...

Fijne dag allemaal,

de stormpuntjes

1. Sija en Frans:
    5 september 2012
    hele goede reis en behouden thuiskomst, lieve groetjes
  2. Jac:
    5 september 2012
    reddingsvesten bij de hand.....want we willen jullie niet op het allerlaatste moment over boord zien slaan!! voorzichtig rijden in moffia Alex en dan zien we jullie weer heelhuids terug!
    bis bald
  3. Tiny:
    5 september 2012
    alvast welkom thuis ik zit een weekje in 'B,wijk die heeeele leuke tante
  4. Servé:
    5 september 2012
    Nou, volgens mij zijn jullie op tijd vertrokken uit Noorwegen! Ik weet niet hoe goed jullie Noors inmiddels is, maar de foto's zeggen voldoende http://www.yr.no/nyheter/1.8310594 Een goede thuisreis en bedankt dat we jullie belevenissen mee mochten lezen. Leuke verhaaltjes. Misschien toch de roeping van schrijver/schrijfster gemist?
  5. Sylvia:
    5 september 2012
    by the way: het berichtje werd gepost door Sylvia, terwijl Servé ingelogd was. Foutje bedankt!
  6. Yvonne:
    5 september 2012
    nou dat is niet mis met de storm. Hopelijk zijn jullie op tijd weg uit bergen. Bedankt voor jullie reisverslag. we zien jullie as zondag weer . heeeel vroeg om 6.uur gaan we naar belgie groetjes en behouden vaart.
  7. Sonja:
    6 september 2012
    Welkom thuis en tot binnenkort een keer