de was is al gedaan.....

7 september 2012 - Bergen, Noorwegen

......en de boodschappen zijn binnen.

tanige thuisblijvertjes,

inmiddels zijn wij weer veilig gearriveerd in de JS, hebben we getracht om een "bakske bij Sjakske" te gaan doen....maar hij was de hort op. Dat wordt dus later...

We zullen de tijdlijn voor jullie weer even oppakken...Bij ons huisje nog een geocacher uit Eindhoven ontmoet en de auto volgezet. Vreemd, er was nog ruimte over, maar ja....welk kind wil er met ons mee? 't Is afzien hoor, met de Puntjes op pad.Woensdag rond 1630 werden de trossen losgegooid voor de Bergensfjord in Noorwegen en wij kondenj dus gelijk gaan reserveren voor het buffet. Met name de tonijnsalade was overheerlijk en het was deze keer eens een keer niet druk. We hadden allebei een spannend boek en we hebben toch nog wat souveniertjes gekocht. De zee deinde aanzienlijk, dus onzen Solex heeft overheerlijk geslapen. Uw aller tante Lien had zo nu en dan de gedachte dat ze uit bed zou rollen....

De volgende ochtend dus de traditionele "snelle jelle" naar binnen gezogen en weer gaan lezen aan dek. Met de verrekijker in de hand, konden we nog wat schepen spotten. Toen het teken werd gegeven dat je naar het autodek mocht, was "onzen OBI" niet meer te houden. Hij rook de stal! Aan boord alles goed geinstalleerd en dan op weg. We zouden wel zien waar we zouden eindigen die donderdag, Hamburg was weer het kantelpunt waar we onze beslissing op zouden baseren. En natuurlijk de weers- en wegomstandigheden. Denemarken was weer heerlijk om doorheen te rijden en tot Hamburg was het een kwestie van de cruisecontrol aanhouden. We hebben reeds eerder aangedragen wat de mensheid met die bewuste duitse stad zou moeten doen, al met al hebben we er drie kwartier in de file gestaan.....

Daarna toch de beslissing genomen om door de razen en af en toe een burgerking/mac aan te doen. En het weer was droog en heel rustig, de duitse autobaan was rustig en uwen Solex had goed geslapen en was dus goed wakker....

Rond 24.00 uur reden we de JS in, iedereen sliep in de straat....dus we konden geen vis kwijt.?Er waren nog slechts wat verdwaalde en verlate twitteraars actief.... Derhalve alles maar voor ons zelf gehouden en in onze eigen vriezer gestuwd. Het was weer een volle kist, dus we kunnen weer vooruit.

Deze ochtend wakker geworden, opgeruimd, boodschappen....u kent het allen wel. Maandag begint het gewone leven weer.....

Resumee: lekker aan het geocachen geweest, veel vis gevangen (al wat het gemiep met die boot niet leuk meer op den duur) en u allen hartelijk dank voor de aandacht! Zie verder onze laatste foto's.

Tot ziens en de groetjes,