The eagle has landed....

29 mei 2015 - Glud, Denemarken

Kranige kuitenkluivertjes van me,

We zijn er!

Nadat we hedenochtend de keukenbrigade hadden doen blozen bij het ontbijt en nadat ik vanmorgen vroeg mijn TC-ding had gedaan op het reeds eerder vernoemde zompige turfveldje, zijn wij wederom de PBH ingestegen en hebben wij "Tyskland" met gezwinde spoed verlaten. Een enorme rust en een intern welbehagen overmande ons toen wij de "graense" overknalden. De douaniers vroegen zich af: "is het bird, is it a rocket, is it a UFO....no, its Tl and Kalex in the PBH! Toen ze dat eenmaal doorhadden werden alle Deense vlaggen gehesen vanaf de grens tot aan Glud. Alle mensen die een publieke functie bekleden in de plaatsen waar we doorheen reden, stonden stram in de houding langs de weg. Toch leuk, politie, brandweer, de burgemeester; alles stond stram in de houding met tranen van dankbaarheid in de ogen...Hele dorpen waren uitgelopen, scholen waren vrij en bedrijven sloten eerder. Tjongetjonge, zo erg hoeft het nu ook weer niet; maar toch bedankt!

Een mooi landschap, een route van herkenning en ettelijke doskes onderweg; wat wil een Punto nog meer! Morgen even wat flappen uit de muur toveren en Horsens verkennen denk....

En toen kwamen we aan bij ons onderkomen. Ja, die mensen hadden natuurlijk wel verwacht dat we wat extra spullen bij zouden hebben. Maar toen de PBH open ging, is men alsnog extra gaan stutten met bouwstempels. Ze waren gewaarschuwd....toch? Het personeel? Receptioniste, huishoudelijke dienst, keukenbrigade, touristische begeleiding, tuinman....alles gecentraliseerd in 2 personen. Een kerel met een "markante kop" en (gelukkig) lekker direct in zijn benadering en een dame die op welhaast Brabantse wijze gestalte gaf een de ontvangst en ze zat (ook gelukkig) niet om een praatje verlegen. Dus geen neerbuigende personeelsleden in een net pakje, maar gewoon een soort van "huismoeder en huisvader". Gelukkig maar.....O ja, ze heten Yvonne (die mevrouw dan he) en Willem (het mannelijke gedeelte, even voor de zekerheid goed benoemen om eventuele misverstanden uit te sluiten)

Het keekmoment delen we met mijn vismaten die vanaf morgen weer helemaal uit hun bol gaan, het roofvisseizoen gaat weer open. Ofwel: de knuppel van Kappel en de deus van Dordt lopen met het schuim op de lippen rond. Alle spulletjes zijn voor de 6e keer gecontroleerd, ze zijn zenuwachtig en chagrijnig en ze hebben honger. Maar dat laatste hebben ze altijd, vooral als er snert van TL is. Veel succes!

Inmiddels ook contact met Annie en Jens Peter gehad, daar gaan we 5 juni naar toe. Hun 3 zonen zullen ons inmiddels wel voorbij gegroeid zijn. Vroeger namen we vliegers, mutsen en voetballen mee als presentje, we zullen het nu wel op beugelflesjes Grolsch houden.....En 31 mei gaan we naar Hobro voor een geodingesevent. 7 juni willen we naar het glasmuseet in Ebeltoft, want dan is daar een rondleiding.. En op dinsdagavond is het tai chi in Vejle, op maandag en woensdag gaan we vissen met de boot...Ik ben alweer aan vakantie toe!

Nou, wij gaan zo direct lekker "zmikkelen en zmullen" en nu ff lekker bijkomen van het autorijden EN zoals jullie zien ff "loggeren en bloggeren".

Dat Morpheus vanavond op brute wijze bezit van u mag nemen,

ik groet u vanuit het land der vikingen,

snurk ze,

OB

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Guido:
    30 mei 2015
    Zo zo zo net even weer de belevenissen van jullie door gehuppeld .zijn jullie daar ook zo bekend. Ik zat vanmorgen om 7 uur in mijn bootje rustig windje .helaas verander dit in snel tempo naar windkracht 6 pikzwarte lucht gepaard met donder en bliksem. Maar bikkels als we zijn gewoon Door vissen, driftkikker overboord en gaan.taai taai welgeteld 4 vissen in de boot.ach ja kop is eraf en we nog een mooi seizoen voor de boeg.lekker vroeg me mandje in .morgen lekker stukje fietsen