land in zicht...

3 augustus 2011 - Bergen, Noorwegen

Bloemen der Mensheid,

Goede morgen! In tegenstelling tot hetgeen we hadden verwacht, hebben we allebei heeeerlijk gemafd. Om half acht werden we gewekt door een stem over de intercom, het leek wel die sketch van de Mounties (voor de oudere jongeren onder u), waarbij Piet Bambergen met Joke Bruis in een vakantiekamp zaten en waar Joop Doderer kampleider was.

We hebben dus "toilet gemaakt" en de tassen ingepakt en we besloten om niet te gaan ontbijten, maar om een peperkoek te eten. Daarna fluks naar buiten gehuppeld, om een mooi plaatsje aan dek te bemachtigen.

En dan zie je hoe mooi het hier is, de "Pointers were blown away". Tegen die tijd kwamen er wat meer "gaste, ik mis de umlaut"; maar wij hadden onze strandkuil al gegraven aan dek en de diverse prikkeldraadversperringen waren al opgeworpen.

Om half tien moet onze hut leeg zijn en dan naar de auto om op weg te gaan naar Kvalheim.

Linda en Raffie: de boottocht deze ochtend is al een vakantie op zich. Fantastische views, fishfarms, dorpjes op de oever en een magnifieke natuur.

Ik sluit nu af en ga genieten van het uitzicht.

doei Iris,

duplex