das boot

2 augustus 2011 - Hirtshals, Denemarken

Bloemen der Natie,

Vandaag 2-8-2011 zijn we dus aan boord gegaan van de Ferry (Bergensfjord).

Maar voor het zover was....

Zoals het echte Punten (jaja, Jac MET hoofdletter) betaamd, waren we dus op tijd opgestaan in ons hotel, alwaar we de ontbijtzaal onveilig hebben gemaakt.

Tante Lien wilde dus nog een wandeling doen naar een cache, Solex wilde natuurlijk vooraan in de rij staan bij de auto's.

De wandeling was dus heel erg mooi en de cache werd vlot gevonden. Het was warm, de zon scheen en het zweet liep kruislings over onze ruggen. Bovendien hadden we nog 2 reeën gezien, die er natuurlijk als een bundel vuurpijlen vandoor gingen.

Daarna hebben we de auto ingepakt, alles wat we op de boot nodig dachten te hebben in aparte tassen gedaan (zoals bijvoorbeeld die fantastisch mooie waterdichte zak die onlangs bij de Aldi in de aanbieding was; al die aldi spullen zijn supert) en we zijn richting terminal gereden. Daar aangekomen bleek dus dat de hekken nog dicht waren, je er nog niet mocht parkeren OFWEL: vrouwen hebben altijd gelijk (LAAT DAT EEN WIJZE LEVENSLES VOOR JE ZIJN KULK!!! ).

We hebben toen lekker aan het strand gezeten, de voetjes gekoeld in het zeewater, gekletst met een ouder echtpaar (hij 84, zij 75 en ze reden nog ff vlot naar Noorwegen) en we hebben onze "buren" van het huisje in Kvalheim ontmoet.

Daarna dus eindelijk in de rij opstellen en "gelukkig" werden we met de papieren van Cordes travel niet vastgezet in het cachot, maar mochten we vlot doorrijden naar.... de volgende wachtrij.

Daar nog maar weer eens gekletst met onze "buren", die daar wat lucht uit de banden van hun aanhanger moesten laten lopen. Die was namelijk wat te hoog en dat zou (inderdaad) later problemen opleveren.

Op het moment dat het sein "GO" kwam werden de teugels van de PBH gevierd en alle frustraties van ons paardje kwamen los. Steile hellingen werden moeiteloos genomen en al spoedig stonden we op de plaats van bestemming.

Daarna naar ons hut en de tassen weggezet en dan blijkt dat we uit Oosterhout komen: eerst het eten veilig stellen. We zouden het "scandinavian buffet" soldaat maken en we hopen dan maar dat ze ons niet herinneren voor de terugreis. Allemaal lekkere "vis- en vleesdingetjes" (mijn tante Tiny vindt dit helemaaaaaaaal niet lekker ;-) ), dus de Punten gingen helemaal los. Nadat we dus 1278 keer langs waren gegaan (oké ietje minder dan) zijn we lekker buiten gaan (romantisch naar de zonsondergang kijken, jaja Benboy--> ikke) zitten en op tijd naar bed gegaan.

Marja: wijze les--> in een scheepskooi kan je niet "lepeltje/lepeltje" liggen en elkaar vast houden. Nog een wijze les: scherm de toestroom van verse lucht even "half" af, anders heb je de hele nacht koude lucht in je nek. En in tegenstelling dat wat jullie denken: wij hebben dit dus WEL gedaan!

Welterusten,

de dutch invaders..

1. Maja de Bij:
    4 augustus 2011
    Komt goed schatje....dat lepeltje-lepeltje liggen ;-)