Vol is vol.....

25 mei 2015 - Oosterhout, Nederland

De titel van deze anekdote heb ik in het verleden al eens eerder gebruikt, maar ik vind het een mooie manier om een (inmiddels) internationaal bekende Limburgse geblondeerde clown te persifleren. Wij gebruiken de titel graag om de status van onze auto weer te geven; alles in ruim voldoende mate aanwezig (liefst "overkill").....maar dat wisten jullie en wij reeds vooraf. Ofwel: zolang de voorwielen van de auto de grond raken, kan er meer bij. Daar kan die Limbabwaanse komiek met zijn latent aanwezige hersencapaciteit van een amoebe nog iets van leren!

Straks nog even een bosje seringen brengen naar de bazin van onze huisoppassert, krijgt die ook eens een keer een presentje en dan maak ik daar ook eens een goede beurt. Overigens: stel dat er nog buurtbewoners zijn die onze voiture een laatste poetsbeurt zouden willen geven (voor mijn part met een klein hondje als poetsdoek, pas op voor krassen tgv nageltjes en tandjes), het zal in dank worden aanvaard.

Afgelopen zondag een emmer regenwormen gestoken in de kippenren, stel dat we nog gaan vissen bij Annie en Jens Peter.....dan hebben we het geheime wapen bij. Het was in ieder geval weer een leuk stukje voorbereiding, al morden onze tweepotige dames omdat we ze even in het hok hadden opgesloten.....

Van Oosterhoutse kaneelstokken tot strandhengels, van leesboekjes voor TL (waarvoor nog hartelijk dank) tot wandelschoenen, van  wormen tot onderbroeken (echte kerels dragen boxershorts) en van laptopprinter tot tandenborstels. Het er allemaal in! Bijgaand natuurlijk wat impressiefoto's.....De testrit met belading richting Udenhout (nog ff een bezoekje aan pa) was geslaagd want de PBH lag op de weg als een M1 Abrams. Ofwel: we are ready to go! Bovendien hebben we in ons achterhoofd het geruststellende idee dat Koen en Iris goed op hun opa en oma letten en dat alle voorhanden zijnde klusjes door hen worden bijgehouden.

Onderweg zullen we morgen nog even de scheepshoorn van onze bolide laten klinken, als we het centrum van Nederland passeren. Dan zijn ze in het "Vuursteenpadje" ook gelijk wakker. Bovendien valt die plaats van veraf al goed te zien omdat er een hele grote gele  "Z"  is geplaatst ongeveer 20 meter vanaf de grond op een robuuste paal. En dat is dan toevallig een van de favoriete "hop in and eat" plaatsen van de puntos; jaja, als "diejen willem" zijn veldkeuken opzet staat uw aller Solex in vol ornaat paraat. Doei Zwiwawa!!

Over een aantal weken zal uw aller Obi met tranen in zijn ogen van heimwee op topsnelheid over de Duitse autobahn razen om zo snel mogelijk in "zijn eigen stal"  te zijn. Maar in de tussenliggende periode zullen we ons zeker vermaken. En verdwalen behoort vrijwel tot de onmogelijkheden met 2 tomtoms, 3 GPS'en en een smartphone. Natuurlijk hebben we ook nog een fiks aantal "ouderwetse" papieren kaarten bij ons, mocht er in de tussentijd sprake zijn van een algeheel elektronische storing ten gevolge van een buitenaardse invasie of iets dergelijks. En om dan nog maar te zwijgen van het "postduifinstinct" van de Solex. O ja, en als ik weer thuiskom, moet ik als de bliksem plantjes zetten in het bakje voor het huis aan de biels......echter externe initiatieven in deze zullen zeker worden gewaardeerd!

Onlangs mochten we de vlag (de enige echte, die hele mooie rood/wit geblokte, namelijk de Brabantse)  uithangen voor "een klein vrouwke" verderop in de straat en we vertrouwen erop dat we dat over een tijdje ook kunnen doen voor Sacha. Haar verhaal zullen we zeker iedere dag tijdens onze vakantie blijven volgen en we verwijzen jullie dan ook graag naar haar blog: http://www.sasderverhaal.nl. Echt: goede energie en gedachten helpen, "eg wel"!

Nou, morgenochtend 06.30 uur  start onze  PBH, om gezwind de grens op te zoeken van het grote Oost-gothische rijk....De "naftbak" is gevuld, de ruitenwisservloeistof is in ruime mate beschikbaar in het daarvoor bestemde reservoir, vorige week nog een grote beurt laten uitvoeren door Patrick en het gereedschap en de ANWBpas zijn aanwezig. Ofwel: ons paard is gevoerd, geborsteld en in topconditie! Voor in de auto hebben we lekker een bakje snoeptomaatjes en gekookte eieren met sambal, dus die zullen tegen de tijd van grensoverschrijding wel "weggevroten" zijn.

We zien jullie graag morgenochtend bij ons op de oprit om ons uit te zwaaien en anders blijf maar gewoon doorsnurken!

Voor straks: trustie,

toedeledokie,

OB1K

1. Sacha:
    25 mei 2015
    Goede reis, lief dat jullie mijn blog genoemd hebben.

Dikke knuffel Sas
  2. Sonja:
    25 mei 2015
    Zal stinken worden als je alle eieren genuttigd hebt. TL in coma maar TomTom wist toch de weg. Veel plezier en we zullen jullie volgen.