Beautifull Bersenbruck.....

26 mei 2015 - Bersenbrück, Duitsland

Treurende thuisblijvertjes,

Vandaag stond de kortste rit van onze reis op het programma; een zegetocht die ons heeft gevoerd door een voornamelijk agrarisch landschap over een heerlijke "route national". Het resulteerde in het feit dat we mooi op tijd in onze tijdelijke bunker arriveerden. De gematigde snelheid zorgde er bovendien zo wat voor dat we bijna geen naft hebben verbruikt....das mooi, das heel mooi!

Vanmorgen om 06.15 uur nog even koffie met croissantjes gemaakt voor de uitzwaaiers, waarna wij om 06.30 uur in de auto zijn gestapt. MOOI NIET DUS HE! Geen kip te zien in de voortuin, die zaten namelijk in de achtertuin. Zelfs mijn favoriete neef Koen stond niet voor de deur. Die schrappen we dus mooi uit de erfenis en stel dat hij ooit verkering zou krijgen (waarschijnlijk is het meisje blind), dan leg ik hem niets uit over knuffelen enzo. Hij zoekt het maar mooi zelf uit dan!

Natuurlijk was er in Nederland al sprake van filevorming en met tranen in de ogen verlieten wij Brabant. Intussen bejubelde Guus Meeuwis op de radio onze geboortegronden.....In Nederland hebben we op een sukkeldrafje de diverse A-wegen afgewerkt en bij de grens nog even gebeld met het hoofdkwartier in Udenhout. Zelfs in Ede lag alles nog te ruste, want er werd niet gereageerd op onze misthoorn.

Inmiddels had Hilmelien al drie caches te pakken langs de snelweg en op een van die plaatsen hebben we ons ontbijtje naar binnen gesloeberd. Nadien dus op ons gemakje de B213 opgezocht en vervolgens de B214 opgedraaid. Her en der wat caches opgepikt en wat foto's gemaakt. Deze zijn hier verder op te bezichtigen met het benodigde commentaar. Neemt @#$%^&* niet weg dat de foute kaarten in de "hoofd tomtom" zaten, maar zoals een goed punto betaamt hebben we zo'n ding dubbel in onze voiture. No worries......

Hotelkamer was prima in orde en gelijk maar een "doesje" opgezocht, wat dingen uitgepakt en het veldje voor de "avond tai chi" opgezocht. Jaja, uw solex is een menneke van regelmaat, dus dat moet gewoon doorgaan.

En iets heel belangrijks moeten we nog gaan doen: namelijk een menukaart ergens bietsen. Het zal wel met pauwetongetjes gevulde giraffennek worden of met kabeljauwwangetjes gelardeerde halve os worden. Nee, wij zullen die knuppels in de keuken van Hotel Hilker eens flink laten zweten. Ze zullen weten dat er een kuddetje wilde puntos zijn langs gekomen. Bed ligt overigens prima....

In het kader van "keek op de week", memoriseren wij vandaag speciaal een gedegradeerde Brabander. Hij woont reeds geruime tijd in de doorweekte zilte Zeeuwse klei, maar ooit komt de dag. Jaja, mannetje; dat denk jij. Toevallig zit ik in de ballotagecommissie en ik ben streng en onrechtvaardig.....hehehe.