een puntgave laatste visdag

15 augustus 2011 - Bergen, Noorwegen

luitjes en luieraars,

vandaag bleef Hilmelien in het huisje om uit te rusten en dus ging de solex alleen "das meer" op. Dit impliceert dat er voldoende ruimte in de boot was om te smijten en te gooien. En dat hebben ze geweten onder water.

De bak kwam ruim gevuld met pollak terug en pollak is een lekker visje om te verorberen...Oftewel Rob: allemaal lekkere eetvis. Het vissen was een feest, lekker gooien met die pilkers, draaien soms laten zakken en dan weer doorrammen. Carlo, t is net roofblei, alleen stukken sterker. En natuurlijk smakelijker. De grootste van heden zat zo rond de 80 cm en er zijn heel veel kleintjes terug gegooid.

En het weer was eigelijk ook weer prima, twee keer een buitje en verder wat bewolkt met zon. Het was zweten geblazen in de overall.

Morgen zal het huisje moeten worden opgeruimd, de auto zal al voor een deel moeten worden ingeladen, visspullen onder de douche om het zout er af te spoelen, etc, etc. Ruimen dus! Dan zullen we morgen vroeg eerst maar eens lekker uitslapen (tot een uur of 7).

Verder weinig foto's vandaag, want ik had het toestel niet meegenomen. Er moest worden gevist!

sweet dreams en smakelijk eten,

solex (en de enige echte LIEN, zie foto's van gisteren)

1. Jos:
    15 augustus 2011
    Ben je echt op zee geweest, dus het Fjord uit? Maar ik dacht dat de vriezer vol was en je geen vis meer kon meenemen, of heb je toch een nieuwe erbij gekocht.
    Wat vissen betreft is het dus erg geslaagd en wat betreft cachen?