een dagje strand voor de puntos...

4 juni 2015 - Glud, Denemarken

Na een vermoeiende dag aan boord van de Bang Bang gisteren, hadden we de intentie om uit te slapen. Echter, we werden gewekt door de mobiele telefoon; dus we schrokken ons een rotje. Op het scherm bleek het de functioneel meerdere binnen de werkgeversorganisatie van Alex te zijn, dus we hadden het idee dat het bedrijf was afgebrand, dat de zaak failliet was of dat er een sterfgeval zou zijn. Niets van dat alles bleek waar te zijn; of ik even kon vervangen en wat processen draaiende zou kunnen houden.

Natuurlijk zie ik direct volmondig: "ja, ik kom er aan, even inpakken, 800 kilometers autorijden en ik verwacht er vanavond te zijn". Tegenwoordig verwacht een werkgever namelijk oppperste flexibiliteit van je.... Toen begon het gezond verstand te werken; oeps, foutje, bedankt.

Wij laten onze dag door zulk een onderbreking niet vergallen en we hebben vol goede moed het ontbijt van onze hotelier Willem alle eer aangedaan. Daarna gingen wij (zoals gepland) een dagje strand doen. Neen, niet bij 35 graden celsius verbranden op het witte zand. Wij kiezen voor een beschut en schaduwrijk kiezelstrandje aan de Oostzee met een paar hengels voor ons in het water.

We hebben genoten van de rust, een paar vissen gevangen en op den duur zwommen er nog wat dolfijnen voorbij. Een broodje, een boekje en een flesje drinken....meer hebben wij niet nodig. Al met al een hele relaxte dag dus en we waren weer op tijd terug bij ons tijdelijke thuis. Natuurlijk had Hilmelien op de terugweg nog een cache gelogd.

Op ons tijdelijk honk nog even de visspullen voor morgen klaargemaakt en de middag tai chi afgewerkt (die overigens op 1 kleine onbalans na, perfect verliep). Zo direct weer aan tafel en dan de reis voor morgen voorbereiden als we richting Brorup gaan. Naar de veemarkt kijken, op bezoek bij Jens Peter en Annie en onderweg een hengeltje uitgooien en een cacheke oppikken.

Ik wens u vanuit een zeer ontspannen Glud het allerbeste toe voor deze avond,

Hastalapasta,

Uw aller Solex

1. Jos:
    5 juni 2015
    Wat kan vakantie toch vakantie zijn.