Geoklets....

31 mei 2015 - Glud, Denemarken

Goede middag grappende, grollende geinponems,

Vandaag heel wat kilometertjes gereden richting de stad Hobro. Hilmelien wilde dus graag een geocache-event meemaken in Denemarken (iets met statistieken) en dat is gelukt. Iedereen moest koek of zo iets meenemen, dus wij hadden peperkoek, stroopwafels en kaneelstokken (de enige echte Oosterhoutse natuurlijk) meegenomen. O ja, en een flesje hollandske ol voor degene die het organiseerde. Op deze manier kreeg dit event een internationaal karakter en wij konden een hoop van onze coins laten grabben (dat is vakjargon voor meenemen), zodat deze weer op reis kunnen gaan. Veel mensen waren de Engelse taal machtig en dus was er genoeg te beppen. Ook hebben we daar een substituut voor een klimtuig gezien: een soort hengel van 12 meter lang met bovenin een schroefoog waar je allerlei hulpstukken in kan schroeven, zoals haken, magneten. buisjes en dat soort zaken. Het schrijnt te helpen bij "klimcaches", maar hij wilde e.e.a. niet verkopen aan TL.

Daarna hebben we een prachtige route gereden door het noord-jutlandse platteland. De koolzaadvelden staan hier volop in bloei en dat is een magnifiek zicht op die heuvels. Zie ook de foto's..... Hilmelien heeft natuurlijk nog wat caches opgepikt en met een aantal ketsmensjes gesproken, Bij een cache hadden we geluk dat de CO thuis was, anders hadden we de constructie niet open gekregen zonder blijvende schade aan te richten......Ik heb me dus ingehouden deze keer.

Bij aankomst was Willem al weer volop bezig in de keuken; ja, dat mannetje heeft wel plezier in koken. Bovendien hangen er volop schilderijen van hem, maar daar moet ik nog eens over ouwebetten met de betrokkene.

En dan na een paar dagen de indruk van ons verblijfadres....het is eigenlijk geen hotel, maar meer een vervangend thuis waar men het "huiskamergevoel" tracht uit te stralen. Een goed en uitgebreid ontbijt, mooi lunchpakket mee en 's avonds geen liflafjes maar gewoon goede en gevarieerde kost. Van nassi tot spinazie met appies en hakbal (echte kost voor TL dus). Koffie, thee naar behoefte, een een hoop kennis over de omgeving. Voor de liefhebbers zelfs een bar met allerlei dronkenschap veroorzakende dingen. Lekker bedje, mooie tuin, diverse zitjes binnen en buiten. Schone douche en toilet. Helemaal niets mis mee dus, wat wil je nog meer.  Nee, dat hebben wij goed uitgekozen en bovendien communiceert het gemakkelijk in je moerstaal.

Keek op de week...........en voor jullie informatie: Willem. Twintig jaar geleden vanuit Nederland vertrokken met zijn Yvonneke om zijn hart te volgen. Sportvisser (dus een goeie vent), houdt van koken (komt goed uit: ik houd van eten), heeft een motor (zo'n ding op twee wielen) . Is ook een geinponem, heeft een serieuze kant wanneer noodzakelijk en is gastheer op en top. Om een indruk weer geven van deze charmeur, verwijs ik u graag naar de foto's.

Zo nu weten jullie ook wat meer over ons verblijfadres.

Morgen is het de bedoeling dat we gaan vissen op de Kleine Belt, stel dat dit niet doorgaat, dan kunnen we naar Aqua in Silkeborg gaan kijken....

Verder wens ik u weer alle goeds, dit was Brandpunt, goede avond,

Toedeledokie,

ome lex

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade