hehe....

22 augustus 2012 - Bergen, Noorwegen

we zijn dus gearriveerd op onze vakantiebestemming.

vriendelijke visvriendjes,

gisterenmiddag zijn we dus vertrokken met de boot. In de ochtend hebben we nog een paar caches gelogd in de omgeving van Hirthals en daarna mochten we in de wachtrij gaan staan. Na enkele uren duimen draaien, mag je dan in het binnenste van het schip een "Nikki Lauda demo" weggeven en dan mag je naar je snurkbunkertje toe.

Hadden we vorig jaar een stapelbedje, waar wij als "oudere jongeren" met moeite in konden rollen, dit jaar had Linda van cordes travel ( romantisch als zij is) op ons verzoek geregeld dat we lekker "lepeltje/lepeltje" konden liggen (buiten de puntos, vindt het BPM dat ook heeeeel lekker weten wij uit betrouwbare bron). Dan krijg je het niet koud EN je rolt niet uit je bedje met windkracht 6 of hoger. Neenee Iris, Hilmelien en alex doen niet aan knuffelen en al zeker niet aan zoenen. BLELK.

's avonds natuurlijk uitbundig deelgenomen aan het buffet, al had onze solex dit jaar wel concurrentie van een bus met dikke zuidduitse alles(vr)eters. Maar jullie Solex liet zich niet kennen en kwam eervol uit de strijd. Lekker hoor, zalm, heilbot, garnalen, krabben, schelpbeestjes, hele hopen vlees, gelukkig slechts een beetje groenten en volop toetjes. Jaja, daar houden de Puntos natuurlijk weer wel van...

In Bergen mochten wij natuurlijk zo door de douane, dat heb je als er sprake is van inzittenden met een zeer betrouwbaar en en bovenal vriendelijk gezicht. En beide aspecten kunnen direct aan ons worden toegeschreven.

Na een korte rit  zijn we aangekomen in Kvalheim, alwaar wij de "bazen" hebben getracteerd op hollandse pils en peperkoek (de botenbaas drinkt geen alcohol). Men wist ons nog vlot te herinneren als die mensen met die achterruit....Mmmmh, als dat maar geen voorteken is. Het huisje was nog niet schoon en de mensen voor ons zijn wel "vieslakken" geweest, dus eerst alles maar een uit de vaatwasser gehaald en de rest nog even met de hand afgewassen. De stukken pasta zaten nog aan de pannendeksels vast. Kijk, daar houden de Puntos nu weer NIET van. Jammer dat ons lieve kleine neefje niet bij ons is, want dan zou die even alles af kunnen wassen.....zo'n priveslaafje is voor dat soort klusjes erg handig. Ook hebben we pas morgen de beschikking over de boot die we hadden gereserveerd, foutje bedankt. Als troost krijgen we morgen een andere boot, maar de benz is dan gratis. Nou ja, als dat de grootste tegenvaller is....

O ja, onderweg hebben we natuurlijk gelijk boodschappen gedaan in Manger en we hebben natuurlijk weer die overheerlijke meloen/passievrucht-yoghurt gekocht. Niet in nederland verkrijgbaar, maar dat zou eigenlijk wel moeten, mjammie. En we hebben nog ff cash uit de muur getoverd, zonder dat er een melding van interpol kwam te staan.

En zonet zijn alle hengels opgetuigd en klaar gezet, zodat we morgen weg kunnen. Er wordt morgen namelijk weinig wind verwacht...dus de zee op.

Nou, zo direct nog even de foto's erbij om alles aanschouwelijk te maken en dan is het weer gedaan voor vandaag.

Bij deze doen we nog even extra de groeten aan Pa de Jong, want die was gisteren jarig!!

Hieperdepiep, hoera!!!!!!!! Maar voortaan wel de hoorn van de telefoon op de haak leggen hoor. Dan ben je bereikbaar en maakt H zich niet zo ongerust...

de groeten met zomersproeten (want de zon schijnt hier uitbundig),