heul mooi....

7 juni 2015 - Glud, Denemarken

Lieve luistervinkjes van me,

Vandaag was een geplande dag, omdat we tijdens ons verblijf in Denemarken het glasmuseum in Ebeltoft perse wilden bezoeken. Dit hebben we jaren geleden ook gedaan en dat had/heeft een onuitwisbare indruk bij ons achtergelaten. Daarom op tijd in de auto na het ontbijt (zullen we morgen ff visualiseren) en dat gebouw ingestapt. Wat ze daar allemaal hebben hangen/staan, echt ongehoord wreed vet magnifiek. Valt niet in woorden weer te geven, daarom maar even verwijzen naar wat foto's. Jannie, ik weet zeker dat ze jou daar 's avonds naar buiten moeten knuppelen, zo allepoepienogantoe mooi!

Ook nog staan kijken wij demo glasblazen, heel indrukwekkend. Die gasten kunnen een hoop maken met wat glas hoor. Jammer genoeg hadden zie niet voldoende "kleuren" bij om voor ons iets op verzoek te maken....

Daarna na het "frigate jylland ebeltoft" gegaan, een schip met geschiedenis. Ik vond het wel heel leuk, T wat minder. Tsa kanonnen enzo...., dat vinden jongetjes vaak leuker dan meisjes...Omdat de koninklijke familie van Denemarken met dat schip naar Ijsland was geweest, was er in sommge "hutten" geen gebrek aan luxe.....Heel leuk om te zien.

Toen al geocachend richting Horsens en daar gegeten in een restaurantje waar de toko vol hing met opgezette vissen en antiek hengelsportmateriaal. Gewoon ogen te kort komen: oude lepels, pluggen, vliegen, devons, hengels, opgezette snoeken, rietvoorns, paling,reel en molens,  brasems, snoekbaars, baars, noem maar op. Dan smaakt het eten natuurlijk ook gelijk prima. We hadden trouwens vis met een aspergesausje met garnalen en nieuwe appies gekookt. Mjammie; groenten kennen ze hier niet zo in Denemarken, komt dat even goed uit!

Op weg naar Sirius nog wat caches voor Hilmelien en toen richting bed, die ligt er al op overigens. Morgen staat een boottrip te wachten richting een eiland waar we een kruidentuin gaan bekijken. En neen, geen Keek vandaag.

Sweet dreams,

realex

1. Jean en Kees:
    7 juni 2015
    hoi Hilmelien en Alex,
    we willen jullie voor morgen een super leuke dag toe wenst, en nog vele jaren samen, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, groetjes de van Breetjes
  2. Jannie:
    7 juni 2015
    Ik weet niet precies welke datum ik moet hebben, maar zeker is dat jullie één dezer dagen (vandaag of morgen) iets te vieren hebben met een zilveren randje. Of ben ik helemaal in de war?
    HEEL HARTELIJK GEFELECITEERD !!! van Hans en Jannie. En morgen een hele gezellige, interessante dag gewenst. xx
  3. Sija en Frans:
    8 juni 2015
    Vandaag, bijzondere dag voor jullie!!!
    Van HARTE GELUKGEWENST MET JULLIE ZILVEREN JUBILEUM
  4. Christ en Irma:
    8 juni 2015
    volgens mij hebben we iets gemist maar.... alsnog van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarige huwelijksjubileum.