o moeder wat is het heet.....

19 augustus 2012 - Hvide Sande, Denemarken

was vroeger een "nogal vrije" vertaling van een geniale engelse serie....

goede middag, lieve kijkbuiskinderen,

gisteren waren we gebroken, 35 graden celsius buitentemperatuur. sodejantje!!

Maar we zullen alles even in chronologische volgorde zetten.

In ons hotel (te Tosted) bleek dat er een hele groep wielrenners uit Belgie logeerde. Hier 's avonds mee staan te keuvelen. Bleek het een tocht te zijn vanuit Balen (b) naar Hamburg (dld).Wat een bikkels, je moet nog een hoop traineren hoor Marco!  In de ochtend na het ontbijt nog even een zakje drop onder de ruitenwisser van de ploegwagen gedaan en op weg.

Eerst door de beruchte Elbetunnel, wat een drukte, wat een warmte. Wat ons betreft mogen ze Hamburg gewoon van de kaart afgummen, of er een andere oplossing voor zoeken (zo'n 75 jaar geleden was men daar al volop mee bezig) Neen, dat is niet des Puntos. Ook hier kwamen we weer door heen, maar het duurde een hele tijd voordat we echt uit de drukte kwamen. Van cache naar cache gestrompeld, airco vol aan....blelk. Neen, daar houden de puntos ook niet van. Op zich verder een mooie route, maar vorig jaar had noord duitserland ons al verrast

's Avonds heerlijk gegeten in een heel oud hotel, was volledig antiek. Dientegevolge waren de kamers ook klein, maar de bedden waren toppie. En met name het eten was enorm goed, mjammiesmekkelslurpknauw.

Na het ontbijt zijn we dus op zondag vanuit suderlugum naar ons geliefde Denemarken gereden. Hoe komt het toch dat daar alles groener lijkt en dat bijvoorbeeld een veld met graan zowat goudkleurig is. Genieten met een grote G dus....

Nu in Hvide Sande (in een van oorsprong ranzig tehuis voor zeelieden, maar gelukkig heeft men een upgrade gerealiseerd) even rap de blog bijwerken en lezen dat onze huisoppasser lekker aan het klussen is geweest in huize Puntestein...Hem kennende zal het wel een flinke (emotioneel getinte) rekening worden, waarbij met name de arbeid zowat onbetaalbaar is. Sjakske bedankt, slangetje was 2 jaar oud...vreemd he. Maar gelukkig heb je het opgelost, ik maak het wel goed met je.

Morgen rijden we dus richting Hirthals alswaar we de ferry opgaan naar Bergen. Je weet wel, die ferry met dat heerlijke buffet. Hopelijk kennen ze ons niet meer, we hebben in ieder geval onder een valse naam geboekt  :-).

Verder verwijzen we jullie naar de foto's om een indruk achter te laten van onze reis.

En nu gaan we in de vissershaven wandelen, dat is namelijk heel leuk. In een haven valt namelijk altijd wat te beleven en te zien, of niet dan T.T.?

Joepidepoepie,

multiplex en onze geocachende tante lien

1. Corine:
    19 augustus 2012
    Hoi Puntjes, Moeder wat is het hier warm!!! Inderdaad zeg hier vallen de mussen echt van dak de thermometer geeft buiten 34 degrees aan.Maar blij met een manneke dat in de koeling zit gelukkig in de huiskamer een temperatuur van 23.Zeer aangenaam dus en nu heerlijk alles aan het bijwerken en jullie verslagjes lezen.Alex wat kun jij schrijven zeg....
    Ja het is net als je het typt van als je over de grens bent dan lijkt het groener en zo veel rustiger. We zijn er 2 keer eerder geweest maar het blijft een mooi land.Noorwegen trouwens ook!!
    Nou zo te lezen gaat jullie reis voorspoedig en we blijven jullie volgen .Koele groeten uit Holland!!
    Greets Corine